Kolm ühes: järgud, muuseumi külastus ja Eesti vabariigi 103 aastapäev.

Koolivaheaja esimesel päeval kogunesid lapsed Kaiu lasketiiru, et koos toredalt kolm päeva koos sisustada. Esimesed tunnid möödusid järkude õppimisega. Kes õppis sõlmi, kes proovis viienda järgu testi teha, ning osad hakkas juba neljanda järguga tutvuma ja oli ka neid kes proovivad neljandat järku sooritada. 13 aastased ja vanemad poisid ja tüdrukud moodustasid ümarlaua ja arutasid, et kuidas võiks tulevikus järgu- ja erialalaagreid erinevas vanustes lastele teha. Nende ideid ja mõtteid kuulas instruktor Liia.
Ega siis koguaeg ei saa ka õppida, vahepeal on vaja ka ennast tuulutada. Sel korral oli üllatuseks kutsutud kohalik hobuse kasvataja, kes tuli lastele saanisõitu tegema. Samuti rääkis ta kuidas saanisõiduks ettevalmistus käib ja mida kõike tuleb veel teha peale saani sõitu. Kui saanisõit ise kestis kokku natuke üle tunniaja, siis ettevalmistusele kulus pool tundi ja peale saanisõitu läheb veel umbes paar tundi. Ei olegi nii lihtne. Hobuse motiveerimiseks oli perenaine hobusele maiustused kaasa võtnud, siis meie motiveerisime hobust porganditega.
Peale õhtusööki tuli meile külla Kodutütarde peavanem Ave Proos koos kingitusega. Eelmise aasta kodutütarde Aasta Kodutütre nominent oli Enely Kangrumägi. Teatud põhjustel ei saanud ta osaleda vastuvõtul kuid nüüd laagris oli võimalus talle see kingitus üle anda. See tekitas paljudes elevust ja eriti nooremates poistes, kes tundsid huvi, et miks ja kuidas ta ikka selle sai. Õhtul käisid nooremad küsimas, et kuidas ka nemad saaksid maakonna parimaks.
Enne magama minemist tegime veel tunnise lauamängude ralli. Võimalik oli mängida vähemalt kaheksat erinevat lauamängu. Moodustasime paarid ja tekitasime väikese võistluse momendi, et milline paar kõige rohkem mänge võidab. Võitsid kõik, sest mängud tekitasid nii suurt elevust, et võitja paari oli raske välja selgitada.
Järgmise päeva hommikul suundusime Paidesse Wittensteini ajakeskusesse. Seal ootas meid juba giid, kes viis meid torni keldrikorrusest torni tippu. Igal korrusel oli oma ajastu lugu. Kõigepealt oli vaja avada ajamasina uks, et pääseda muinasaega. Edasi liikusime orduaega, seal oli võimalus kahel vabatahtlikul endale pähe panna orduaegne kiiver, selga raudrüü ja kätte võtta mõõk, küll plekist aga ikkagi. Nii peeti maha ka väike võitlus. Kommentaarid olid, et ei näinud mitte midagi ja raske oli selle rüüga olla. Võitlused peetud läksime kuningate aega, tsaariaega, esimesse Eesti aega. Siis sõitsime küüditamisvaguniga Nõukogude aega ja sealt rongiga tagasi vabasse Eestisse. Torni tipus oli euroopaaeg ja meid ootas seal maitsev lõuna.
Koju tagasi jõudes ja enne õhtusööki vaatasime üle Kodutütarde ja Noorte Kotkaste struktuuri. Kes on peavanemad ja kes nende abilised. Milliseid tähtsaid olemisi ja koosolekuid nad korraldavad ning mida seal arutatakse ja mis otsuseid vastu võetakse. Edasi liikusime järgmisele tasandile, ringkonnad / malevad, rühmad, salgad. Samuti tutvusime ka Kaitseväe struktuuriga, tundus juba keeruline. Leidsime, et hakkame enamus kohti külastama, et paremini meelde jääks. Külla tahaksime minna Ämarisse lennukeid vaatama, mereväkke laevastikuga tutvuma, Tartusse Kaitseväe Akadeemiasse, Küber- ja informatsioonide keskusesse ja miks ka mitte Kaitseväe juhatajale külla minna.
Kuna järgmisel päeval oli Eesti Vabariigi 103. sünnipäev, siis tuli ettevalmistustega juba täna pihta hakata. Alustuseks puhusime õhupallid ja panime lauad valmis. Lina ja liniku, lilled ja küünlad. Nüüd moodustasid lapsed kolm tiimi ja loosiga said teada, millist sööki nad hakkavad valmistama. Esimene tiim hakkas valmistama kilu- munavõileibu ja kamapallikesi, teine tiim hakkas valmistama küpsisetorti ja kaunistamiseks oli suhkrumaas, millest sai vormida sini-must-valged lilled. Kolmas tiim valmistas singi võilevatordi. Söökide tegemine valmistas päris palju elevust, ärevust, põnevust, lõbu ja toredust sest vajalikud toorained ja retseptid olid lauale valmis pandud, aga kogused tuli ise arvutada. Kaunistamine tekitas veits pingeid, et kuidas ikka kaunistada. Lõpptulemus oli väga hea.
24.veebruari hommik algas lipu heiskamisega Kaiu lasketiiru ees. Kuulasime Vikerraadiost otseülekannet, et kõik toimuks õigeaegselt. Siis tegime hommikusöögi ja jalutasime kõik alevisse, et koos Kaiu MP ja NKK-ga lipp vardasse tõmmata. Käisime ka kõik koos Vahastus vabadussõja ausambale pärga ja küünlaid asetamas.
Laager lõppes Eesti vabariigi 103 aastapäeva piduliku tähistamisega. Kutsutud olid ka kõik lapsevanemad. Saime maitsta kõike seda head ja paremat, mida eelmisel õhtul olime valmistanud. Kõik maitses imehästi!